کمربند طبی برای کمردرد

2. مقالات آموزشی
  3. کمربند طبی برای کمردرد
کمربند طبی برای کمردرد

اگر کمردرد شما از حالت موقت و حاد به مزمن یا حتی شدید تبدیل شده است، ممکن است نتوانید تنها با فیزیوتراپی و دارو به تسکین درد مورد نیاز خود برسید.

به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان و متخصصان فیزیوتراپی استفاده از بریس یا کمربند طبی را برای بیماران مبتلا به کمردرد توصیه می کنند تا در کنار ورزش ، فیزیوتراپی و حتی جراحی بتوانند به بهبود شرایط بیماران کمک کنند.

استفاده از انواع بریس کمر (کمربند طبی) یکی از روشهای غیرجراحی در درمان کمردرد و عامل زمینه ای آن است.

از آنجایی که بسیاری از بیماران مطمئن نیستند که چگونه یک بریس پشت می تواند به آنها کمک کند تا تحرک بهتر و زندگی بدون درد داشته باشند، متخصصان ما در مرکز ارتوپدی فنی طب نو (بهترین ارتوپدی فنی در تهران) به شما کمک می کنند تا بهترین بریس کمر را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

ویژگی های کمربند طبی برای کمردرد

بریس های کمری به طور خاص برای حمایت از کمر یا ستون فقرات کمری طراحی شده اند. این ارتز ها برای ایجاد ثبات و بی‌ حرکتی ناحیه کمری شما پس از جراحت یا جراحی عمل می‌کنند تا به بدن شما زمان برای بهبودی بدهند.

در حالی که در گذشته، بریس ها با موارد اولیه سنگین و سخت تهیه می شدند، امروزه بریس‌ های پلاستیکی سبک وزن، با مواد اولیه با کیفیت طراحی و ساخته می شوند و در عین حال راحتی را ارائه می‌دهند.

بسته به شرایط و نیازهای پزشکی خاص شما، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا شما از یک بریس نرم یا سفت کمر بیشترین سود را خواهید برد. در حالی که بریس های نرم با افزایش حرکت، حمایت عضلانی را ارائه می دهند، یک بریس سفت و سخت برای محدود کردن حرکت طراحی شده است.

متخصص درد شما اغلب یک کمربند نرم را در ترکیب با تمرینات تقویتی توصیه می کند تا شما را به فعالیت های عادی روزانه خود بازگرداند. بریس قدرت را فراهم می کند تا زمانی که ماهیچه های شما یک بار دیگر قادر به تصاحب آن شوند. این نوع بریس ها پس از جراحی نیز برای جلوگیری از خستگی عضلات در دوران ریکاوری استفاده می شوند.

از سوی دیگر، پزشک شما ممکن است در مواردی که ستون فقرات شما فاقد ثبات است یا نیاز به سطح حمایت اضافی دارد، گزینه کمربند سفت و سخت را توصیه کند. این می تواند شامل شکستگی فشاری مهره، اسپوندیلولیز، اسپوندیلولیستزیس و موارد دیگر باشد.

بیماری های رایج کمر که ممکن است از بریس کمر سود ببرند

شرایط متعددی وجود دارد که ممکن است نشان دهنده نیاز به درمان بریس کمر باشد، از جمله:

• آرتروز ستون فقرات
  • تنگی کانال نخاعی
  • بهبودی بعد از عمل جراحی ستون فقرات
  • شکستگی فشاری در مهره ها
  • تنش و فشار عضلانی
  • بیماری دژنراتیو دیسک
  • فتق دیسک کمر

پزشک شما را ارزیابی می کند تا مشخص کند آیا بریس می تواند به بهبودی و رهایی از درد شما کمک کند، همچنین اینکه کدام نوع بریس مفیدتر است و چگونه باید استفاده شود.

اگر با کمردرد زندگی می کنید، انواع کمربند طبی برای کمردرد می تواند حمایت و قدرت و همچنین زمان لازم برای بهبودی ستون فقرات کمری را به شما ارائه دهد. متخصصان ما در بهترین مرکز ارتوپدی فنی شرق تهران انواع بریس و کمربند طبی را به شما ارائه می دهند.