درمان زخم دیابتی با کفش دیابتی برای کنترل زخم و جلوگیری از تشدید آن ضروری است.

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر ابتلا به زخم پا یا زخم های باز روی سطح پوست هستند. سطح بالای قند خون، بهبود مناسب زخم را به تاخیر می اندازد. این می تواند منجر به عفونت جدی شود و حتی ممکن است منجر به از دست دادن انگشتان پا، پا یا اندام شود.

قند خون کنترل نشده می تواند به بسیاری از قسمت های بدن از جمله اعصاب و عروقی که به پاها می روند آسیب برساند. به همین دلیل، افراد مبتلا به دیابت در معرض افزایش خطر ابتلا به مشکلات پا هستند. پوشیدن کفش هایی با طراحی خاص می تواند به کاهش خطر کمک کند و گردش خون سالم را در پاهای شما تقویت کند.

کفش دیابتی دارای یک پوشش قابل جابجایی تقویت شده برای انگشتان پا است که از انگشتان پا در برابر فشار خارجی محافظت می کند و در عین حال امکان دسترسی آسان به ناحیه درمان را فراهم می کند. کفی طبی آن به توزیع مجدد وزن بیمار در سطح کف پا و تخلیه ناحیه زخم کمک می کند.

کفش دیابتی حاوی مواد تنفسی سبک است که راحتی بیمار را افزایش داده و انطباق را افزایش می دهد. پنجه پهن فضای کافی برای پانسمان زخم باقی می‌گذارد.

زخم دیابتی چیست؟

زخم پای دیابتی معمولاً در ناحیه کف پا یا پایین انگشت شست پا ایجاد می شود. زخم پای دیابتی نیز ممکن است در نقطه پینه ایجاد شود. پینه یک اتفاق مکرر در پای افراد مبتلا به دیابت است.

عوارض مرتبط با دیابت مانند زخم پا در افراد زیر بیشتر است:

• بیش از 10 سال دیابت داشته اند
  • کنترل ضعیف قند خون دارند
  • از انسولین استفاده می کنند.
  • تشخیص نوروپاتی دریافت کرده اند
  • بیماری قلبی دارند

درمان زخم دیابتی با کفش دیابتی راهکاری موثر در کنترل زخم دیابتی و جلوگیری از گسترش آن است.

فشار یا تحریک روی پا می تواند باعث ایجاد زخم شود. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش سرعت رشد زخم، کاهش فشار است. یک کفش دیابتی می تواند مقداری از فشار روی پای شما را هنگام راه رفتن کم کند.

معاینات روتین پا را برنامه ریزی کنید. پزشک یا متخصص پا می تواند پاهای شما را بررسی کرده و مشکلات احتمالی را پیدا کند. شما همچنین می توانید در مورد هر مشکلی که داشته اید صحبت کنید و قبل از ایجاد یک مشکل بزرگتر راه حلی بیابید.

همچنین در صورت آسیب دیدگی، بریدگی یا جراحت پای خود به پزشک مراجعه کنید. افراد مبتلا به دیابت باید آسیب های پا را جدی بگیرند. از آنجایی که روند بهبودی کند می شود و عفونت ها می توانند به سرعت ایجاد شوند، در صورت آسیب دیدن پای خود در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

درمان زخم دیابتی با کفش دیابتی

زخم‌ های دیابتی که با عفونت همراه نیستند، باید طی 6 تا 8 هفته بهبود یابند. عوامل پیچیده، مانند عفونت، ممکن است زمان بهبودی را طولانی‌تر کند.

اگر به دنبال راهی سریع برای درمان زخم های دیابتی خود هستید، یک کفش دیابتی می تواند به مدیریت زخم پای دیابتی کمک کند.

کفش دیابتی علاوه بر کند کردن رشد زخم، می تواند به جلوگیری از گسترش عفونت نیز کمک کند. سپس می‌تواند به درمان‌های دیگر، مانند داروها یا آنتی‌بیوتیک‌های داخل وریدی (IV) اجازه دهد تا مؤثرتر عمل کنند.

مزایای کفش دیابتی

• کفش دیابتی ممکن است زمان بهبودی را کوتاه کنند.
  • کفش دیابتی ممکن است از شروع عفونت جلوگیری کند یا به توقف آن کمک کند.

کفش های سفارشی از قالب پای شما ساخته می شوند. اگر پاهای شما بدشکلی داشته باشد، این نوع کفش ممکن است یک گزینه باشد.

به طور کلی، کفش های درمانی به طور خاص برای حفظ سلامت پاهای شما در صورت ابتلا به نوروپاتی، آسیب عصبی یا آسیب موجود در پا طراحی شده اند.