انواع صافی کف پا

صافی کف پا وضعیتی است که به دلیل ایجاد قوس افتادگی شناخته شده است، به این معنی که پاها کاملاً صاف روی زمین قرار می گیرند.

صافی کف پا حالتی است که در آن قوس کف پا فرو رفته و کف پا تقریباً به طور کامل با زمین در تماس است. حدود 20 تا 30 درصد از جمعیت عموماً کف پای صافی دارند زیرا قوس آنها هرگز در طول رشد ایجاد نمی شود.

صافی کف پا وضعیتی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. اگر کف پای صاف دارید، می توانید با متخصصان ما در کلینیک ارتوپدی فنی طب نو (ارتوپدی فنی در شرق تهران) مشورت کنید.

انواع صافی کف پا

دو نوع مختلف کف پای صاف وجود دارد که ممکن است فرد تجربه کند، سفت و انعطاف پذیر.

کف پای صاف  انعطاف پذیر هنگام استراحت دارای قوس است، اما هنگام ایستادن یا راه رفتن، قوس آن ناپدید می شود. این نوع کف پای صاف اغلب در میان بیماران سالخورده و کودکان رایج است.

کف پای صاف سفت و سخت در بزرگسالی به دلیل ضعیف شدن تاندون عضله خلفی تیبیالیس ایجاد می شود. این نوع کف پای صاف ممکن است با گذشت زمان بدتر شود و باعث درد و تورم در پاها، به ویژه قوس داخلی پا و مچ پا شود. صافی کف پای سفت در نهایت ممکن است به آرتریت نیز منجر شود. برای تشخیص صحیح و برنامه درمانی توصیه شده، توصیه می شود با یک متخصص پا مشورت کنید.

علائم صافی کف پا

  • درد در اطراف پاشنه یا ناحیه قوس پا
  • مشکل در ایستادن روی نوک انگشت پا
  • تورم در اطراف داخل مچ پا
  • ظاهر صاف به یک یا هر دو پا
  • وقتی کفش هایتان را می پوشید احساس ناهمواری کنید

عوارض صافی کف پا

داشتن هر یک از انواع صافی کف پا، دویدن یا راه رفتن را به دلیل استرس وارده به مچ پا دشوار می کند.

در اثر این عارضه تراز کلی پاهای شما ممکن است مختل شود، زیرا مچ پاها به سمت داخل حرکت می کنند که می تواند باعث ناراحتی شدید شود.

صافی کف پا می تواند خطر بروز آرتروز زانو را در سنین پایین تر افزایش دهد.

 

کلمات مرتبط :

صافی کف پا – انواع صافی کف پا – متخصص ارتوپدی فنی – کفش طبی کف پای صاف – کفی طبی کف پای صاف – ارتوپدی فنی در شرق تهران

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ