انواع بریس ستون فقرات

  1. خانه
  2. مقالات آموزشی
  3. انواع بریس ستون فقرات
انواع بریس ستون فقرات

انواع بریس ستون فقرات با اهداف زیر توسط متخصصان ارتوپد توصیه می شود و توسط متخصص ارتوپدی فنی طراحی و ساخته می شود.

  • کنترل کمردرد با محدود کردن حرکت و تخلیه دیسک‌ها، مهره‌ها و دیگر ساختارهای ستون فقرات با فشرده کردن شکم.
  • تثبیت ساختارهای ضعیف یا آسیب دیده با بی حرکت کردن ستون فقرات.
  • ارائه سیستم های نیروی سه نقطه ای برای اصلاح یا جلوگیری از پیشرفت تغییر شکل.

بریس یک تکیه گاه خارجی است که ممکن است پزشک شما برای کاهش حرکت، ارائه حمایت اضافی، ثابت نگه داشتن ستون فقرات و درمان انواع خاصی از ناهنجاری های ستون فقرات تجویز کند. بسته به مشکل ستون فقرات شما، بریس ستون فقرات ممکن است به کاهش درد نیز کمک کند. بریس های ستون فقرات برای درمان بسیاری از اختلالات ستون فقرات مانند کشیدگی گردن یا کمر، اسپوندیلوز، اسکولیوز نوجوانان، اسپوندیلولیستزیس، شکستگی و بعد از انواع خاصی از جراحی ستون فقرات استفاده می شود. هدف از بریس پشتیبانی و ارتقای بهبودی است.

انواع بریس ستون فقرات

بریس ها اساساً به عنوان نرم یا سفت طبقه بندی می شوند. برخی از بریس ها از قالب پیش ساخته و با استفاده از مواد پلاستیکی، الاستیک، فلزی و بافته شده طراحی شده اند.

  • بریس های نرم در حین حرکت از عضله حمایت می کنند.
  • بریس های سفت حرکت را محدود می کنند.

نمونه ای از بریس نرم، یقه گردنی (گردنی) ساخته شده از فوم متراکم و پوشش بیرونی رطوبت گیر است. TLSO (ارتز توراکولومبوساکرال) ممکن است برای درمان اسکولیوز تجویز شود. یک انحنای جانبی غیرطبیعی ستون فقرات که بر ناحیه سینه (وسط پشت)، کمر (کمر) و یا ساکرال (لگن) تأثیر می گذارد. البته، بسیاری از انواع دیگر بریس ها وجود دارند که در دسته نرم یا سفت قرار می گیرند.

بسته به تشخیص شما و برنامه درمانی پزشک، ممکن است ارتوتیست بهترین بریس ستون فقرات را برای شما در نظر می گیرد. ارتوتیست یک متخصص بریس است که در آناتومی، بیومکانیک، علوم فیزیکی، مهندسی مواد و زمینه‌های مرتبط آموزش دیده است. ارتوتیست برای اندازه، تناسب و تنظیم بریس با پزشک و شما کار می کند. این متخصص می‌داند که پوشیدن بریس می‌تواند ناخوشایند و ناراحت‌کننده باشد. او و پزشک شما از شما می خواهند که تا حد امکان راحت باشید و می توانند در طول درمان پیشنهادات خود را ارائه دهند و تنظیمات را انجام دهند.

برنامه درمانی شما ممکن است شامل پوشیدن مدام بریس به مدت چند هفته یا ماه باشد. برای بهره مندی کامل از درمان بریس، پیروی از برنامه تجویز شده توسط پزشک مهم است. درمان ممکن است همچنین شامل یک برنامه ورزشی برای ایجاد قدرت عضلانی، استقامت و افزایش انعطاف پذیری باشد.

 

کلمات مرتبط :

انواع بریس ستون فقرات – بریس گردنی – بریس کمر – بهترین ارتوپدی فنی شرق تهران

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ