افتادگی شانه و قوز پشت اغلب نشانه ای از وضعیت نامناسب بدن است، به خصوص اگر بیشتر روز خود را پشت کامپیوتر بنشینید. اما موارد دیگر مانند ضعف عضلات نیز می تواند باعث افتادگی شانه ها شود.

صرف نظر از علت، قوز کردن شانه ها می تواند احساس سفت و ناراحتی در شما ایجاد کند. در صورت عدم درمان، در نهایت می توانند منجر به مشکلات دیگری از جمله مشکلات تنفسی و درد مزمن شوند.

ریسک بروز این ناهنجاری در بین خانم ها بیش تر است و احساس درد در دست‌، بازو، شانه‌ و گردن از علائم آن هستند.

دلایل افتادگی شانه

افراد به دلایل زیادی وضعیت نامناسبی دارند. برخی ممکن است این کار را ناخودآگاه در تلاش برای اجتناب از توجه انجام دهند. دیگران از حمل منظم کیف سنگین یا نشستن بر روی صندلی نامناسب، دچار این ناهنجاری می شوند

اخیراً کارشناسان برخی موارد قوز کردن شانه ها و وضعیت نامناسب را به افزایش استفاده از رایانه لپ تاپ به ویژه در بین دانش آموزان نسبت داده اند.

یک مطالعه در سال 2017 استفاده از لپ‌تاپ را به افزایش گزارش‌های گردن درد در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت می‌دهد. خیره شدن به تلفن همراه برای مدت طولانی می تواند باعث مشکلات مشابه گردن و شانه شود.

کسانی که برای مدت طولانی می نشینند – از جمله کارکنان اداری و رانندگان کامیون – نیز در برابر عادات وضعیت نامناسب آسیب پذیر هستند.

علاوه بر این، تلفن های همراه انجام چند کار را هنگام مکالمه با تلفن آسان تر از همیشه کرده اند. اما قرار دادن تلفن بین گوش و شانه می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در گردن و شانه شود.

سایر دلایل افتادگی شانه

• اسکولیوز، انحنای جانبی ستون فقرات
  • کیفوز، انحنای ستون فقرات به سمت جلو
  • صدمات ستون فقرات یا گردن، از جمله ضربه شلاقی گردن
  • اضافه وزن، که می تواند شانه ها و قسمت بالایی پشت شما را به سمت جلو بکشد
  • عدم تعادل عضلانی به دلیل کارکردن بیشتر عضلات سینه و مرکز بدن نسبت به عضلات بالای کمر

روشهای درمان

بسته به علت افتادگی شانه‌های شما، درمان می‌تواند از کشش و ورزش گرفته تا استفاده از بریس و قوزبند و جراحی در صورت مواجهه با یک بیماری جدی ستون فقرات باشد.

یکی از روش‌های توصیه شده برای افتادگی شانه، ورزش است. در بیشتر مواقع، افرادی که از افتادگی شانه رنج می‌برند، عضلات فوقانی ضعیفی دارند. بنابراین، تقویت این عضلات با انجام تمرینات فیزیوتراپی می تواند به بهبود این ناهنجاری کمک کند.

استفاده از قوزبند برای درمان افتادگی شانه و قوز پشت

انواع مختلفی از بریس و قوزبند برای درمان این عارضه توسط متخصصان ارتوپدی فنی ما در مرکز ارتوپدی فنی طب نو (ارتوپدی فنی در شرق تهران) طراحی و ساخته شده اند که می توانند به درمان افتادگی شانه کمک کنند.

برای انتخاب قوز بند مناسب با شرایط خود ابتدا باید توسط تیم متخصصان ما در مرکز ارتوپدی فنی طب نو ارزیابی شوید تا بهترین قوزبند برای شما در نظر گرفته شود.

استفاده از بریس یا همان قوز بند به قرار گیری شانه ها در وضیعت صحیح کمک زیادی خواهد کرد ، انجام ورزشها و حرکات اصلاحی که فیزیوتراپیست برای درمان افتادگی شانه در نظر می گیرد در کنار استفاده از قوز بند به عنوان بهترین روش درمانی شناخته می شود.

قوزبند – قیمت قوز بند طبی – درمان ناهنجاری قوز پشت – درمان قوز کمر – ارتوپدی فنی در شرق تهران – بهترین مرکز ارتوپدی فنی در تهران